Porsche 918 Spyder - supersportaš iz budućnosti

Porsche 918 Spyder utjelovljuje Porscheovu ideju za stvaranjem supersportskog automobila s izvrsnom svakodnevnom podobnosti. Uz navedeno, takav automobil trebao bi nuditi maksimalne performanse uz minimalnu potrošnju goriva.

Porsche 918 Spyder (2015)Upravo je to Porsche 918 Spyder koji je svoj debi imao na ovogodišnjem IAA te kao takav označava početak novog poglavlja za buduća hibridna vozila sportskog karaktera.

Ovaj je model tehnološki pionir jer demonstrira umijeće inženjera u izradi hibridnog pogona na neviđenom nivou. Postigli su poboljšati učinkovitost u potrošnji i performanse bez kompromisa. Ukratko, Porsche 918 Spyder sadrži genetski nacrt za sve buduće sportske automobile.

Novi model mjeri dužinu od 4.643 mm, širinu od 1.940 mm i visinu od 1.167 mm, uz međuosovinski razmak od 2.730 mm.

Što se motora tiče, ovaj model kombinira 4.6-litreni V8 agregat sa 616 KS te dva elektromotora sa 156 i 129 KS, pa kada sve to zbrojimo i oduzmemo gubitak snage na prijenosu, dobivamo čak 887 KS i 917 Nm. Snaga se pomoću PDK automatskog mjenjača s dvije spojke prenosi na sva četiri kotača. Tako opremljen sprint do 96 km/h (0-60 mph) obavlja za svega 2,5 sekundi, a sa Weissach paketom performanse su još spektakularnije. Tako do 200 km/h stiže za 7,2 sekunde, a do 300 km/h za 19,9 sekundi.
Porsche 918 Spyder ima opciju vožnje samo na elektropogon. Autonomija na taj način iznosi 30 km, a performanse još uvijek ostaju na razini sportskih automobila. Pokretan samo elektromotorima sprint do 100 km/h obavlja za 6,2 sekunde, odnosno 6,1 sa Weissach paketom.

Porsche 918 Spyder (2015)Nama je posebno zanimljiv tvornički podatak o potrošnji i emisiji CO2. Tako u Porscheu navode kako će ovaj supersportaš trošiti u prosjeku samo 3,3 litre benzina na 100 prijeđenih kilometara uz emisiju CO2 od svega 70 g po kilometru.

Valja još i spomenuti kako je Porsche 918 Spyder odvozio krug na poznatom Nurburgringu za svega 6 minuta i 57 sekundu, što je na nivou kruga od novog McLarena P1 koji je krug odvozio za „ispod 7 minuta“. Kako McLaren još nije objavio točno vrijeme (nagađa se 6 minuta i 59 sekundi) niti podatak radi li se o modelu P1 bez posebnih preinaka, Porsche 918 Spyder ostaje najbrži serijski cestovni automobil na Nurburgringu.

Ukoliko vam se sviđaju navedeni podaci, Porsche 918 Spyder možete u Njemačkoj kupiti za 768.026 Eura. Samo požurite, ovaj će model biti proizveden u samo 918 primjeraka.

Danijel Tomić

Napisano 08.12.2013.
11 8

Komentirajte članak


Komentiraj

Nema komentara