Toyota – Tehnologija aktivne sigurnosti

Toyota Safety Sense paketi biti će predstavljeni 2015. godine i naći se u ponudi u većini osobnih vozila i paketa opreme

toyotaToyota Motor Corporation sljedeće godine će predstaviti novi razvijeni set tehnologija aktivne sigurnosti koje će pomoći u sprečavanju ili umanjivanju posljedica sudara u širokom rasponu brzina vozila. Ove tehnologije bit će ponuđene u obliku dva ”Toyota Safety Sense” paketa koji će biti predstavljeni 2015. godine i naći se u ponudi u većini osobnih vozila i paketa opreme1 u Japanu, Sjevernoj Americi i Europi do kraja 2017. Oba paketa ponudit će se s cijenama koje će potaknuti široku upotrebu.

Dva paketa bit će dostupna ovisno o vrsti vozila – ”C” paket za kompaktne automobile i ”P” paket za automobile srednje i visoke klase. Toyota Safety Sense C paket integrira nekoliko Toyotinih postojećih tehnologija aktivne sigurnosti: sustav predviđanja sudara (PCS) pomaže u sprečavanju i ublažavanju posljedica sudara; upozorenje na izlazak iz vozne trake (LDA) pomaže u sprečavanju nehotičnog izlaska vozila iz vozne trake; i automatska duga svjetla (AHB) pomažu u osiguravanju optimalne vidljivosti tijekom noćne vožnje. Kao dio sveobuhvatnog pristupa aktivnoj sigurnosti, Toyota Safety Sense paketi kombiniraju laserski radar (C paket) ili milimetarski-valni radar (P paket) s kamerom, čime se postižu visoka pouzdanost i performanse.

Toyota Safety Sense C

Toyota Safety Sense C paket uključuje tri tehnologije aktivne sigurnosti, te kombinira kameru i radar za postizanje izvanrednih performansi i pouzdanosti. Paket pomaže spriječiti ili umanjiti posljedice sudara čak i pri visokim brzinama.

Sustav predviđanja sudara (PCS)

PCS koristi kameru i laserski radar za detekciju objekata ispred vozila, te ako detektira mogućnost sudara upozorava vozača na kočenje preko audio i vizualnih upozorenja. Kad uoči opasnost i vozač pritisne papučicu kočnice, sustav osigurava dodatnu silu kočenja. Ako vozač ne pritisne papučicu kočnice na vrijeme, sustav automatski aktivira kočenje, smanjujući brzinu za otprilike 30 km/h2 kako bi spriječio ili ublažio posljedice sudara. Raspon rada PCS-a pokriva brzine pri kojima se događa približno 80 posto svih stražnjih naleta na vozilo ispred (odnosno relativne brzine između približno 10 km/h i 80 km/h).

Upozorenje na izlazak iz vozne trake (LDA)

LDA koristi kameru za detekciju bijelih i žutih oznaka na kolniku. Ako vozilo počne nehotično izlaziti iz vozne trake, LDA upozorava vozača s audio i vizualnim upozorenjima.

Automatska duga svjetla (AHB)

AHB pomaže u osiguravanju izvrsne vidljivosti prema naprijed tijekom noćne vožnje. Koristi kameru za detekciju prednjih svjetala nadolazećih vozila i stražnjih svjetala vozila ispred, te se automatski prebacuje između dugih i kratkih svjetala kako ona ne bi zaslijepila druge vozače.

Toyota Safety Sense P

toyotaToyota Safety Sense P paket kombinira kameru i milimetarski valni radar za postizanje izvanrednih performansi i pouzdanosti. Uz tri tehnologije aktivne sigurnosti uključene u Toyota Safety Sense C paket sustav predviđanja sudara iz ovog paketa također uključuje funkciju detekcije pješaka. Dodatno, Toyota Safety Sense P paket nudi funkciju radarskog regulatora brzine.

Sustav predviđanja sudara s funkcijom detekcije pješaka

Ovaj sustav koristi milimetarski valni radar i kameru za detekciju pješaka i vozila. Kako bi pomogao spriječiti ili ublažiti posljedice sudara, dodatno uz pomoć pri naglom kočenju, sustav aktivira audio i vizualna upozorenja, nakon čega slijedi automatsko kočenje ako vozač na vrijeme ne pritisne papučicu kočnice. Automatsko kočenje djeluje pri brzinama između 10 i 83 km/h radi sprečavanje potencijalnih sudara s pješacima, te može smanjiti brzinu za približno 30 km/h3. Za sprečavanje potencijalnih sudara s vozilima ovaj unaprijeđeni PCS, uključen u Toyota Safety Sense P paket, djeluje pri relativnim brzinama između 10 km/h i maksimalne brzine vozila, uz smanjenje brzine od približno 40 km/h3.

Radarski regulator brzine

Na autocestama radarski regulator brzine (tempomat) koristi milimetarski valni radar za detekciju vozila ispred i ocjenu njihove brzine. Nakon toga namješta brzinu vozila (unutar namještenog raspona) kako bi se osigurala sigurna udaljenost između vozila. Uporabom prema naprijed usmjerene kamere i milimetarskog valnog radara za nadzor vozila koja ulaze i izlaze iz vozne trake, radarski regulator brzine pomaže u održavanju uglađenog ubrzavanja i usporavanja tijekom vožnje.

Toyota vjeruje da je krajnji cilj društva koje cijeni mobilnost eliminiranje smrtnih slučajeva i ozljeda iz prometa. Toyotin integrirani koncept upravljanja sa sigurnosti određuje smjer razvoja sigurnih tehnologija i vozila, te otkriva sve aspekte vožnje integriranjem pojedinačnih sigurnosnih tehnologija vozila i sustava, umjesto da ih se promatra kao neovisne jedinice. Ovaj pristup je vidljiv u istraživanjima i razvoju koji se fokusiraju na sigurnosne uređaje i sustave.

Toyota je čvrsto predana širokom rasponu inicijativa koje su usmjerene na rješavanje problema sigurnosti u prometu, od razvoja još sigurnijih vozila i tehnologija do pomoći u stvaranju sigurnije prometne okoline i sudjelovanja u edukacijskim aktivnostima.

Napisano 02.12.2014.
5 5

Komentirajte članak


Komentiraj

Nema komentara