Renault Mégane 1.5 Energy dCi Intens

Renault Mégane 1.5 Energy dCi Intens

Renault Mégane vozilo je koje se dobro udomaćilo na našim prometnicama. Prvo izdanje svijetlo dana ugledalo je 1995. godine kao moderniziran nasljednik R19 modela. Radilo se o dorađenoj devetnaestici čija vizura i dan danas pada na pamet onima kojima se spomene ime ovog modela.

Sedam godina kasnije Mégane je doživio redizajn koji je izazvao mnoge kritike, i dobre i loše. Vizualno lijepi prednji kraj i neobičan oblik stražnjeg obilježili su ovu generaciju. Treća generacija izazvala je daleko manji efekt iznenađenja.

Nova, četvrta generacija, nastala je na CMF (Common Module Family) platformi, a nudi se u čak 21-oj izvedbi. Odlučiti se možete između šest paketa opreme: Life, Zen, Intens, GT Line, Bose i GT, a u ponudi su tri benzinska te tri dizelska motora. Najskuplja izvedba je Mégane GT EDC kojeg pokreće snažni dizelski motor od 205 KS.

Na podravskim prometnicama novi Mégane vidno je privlačio poglede. Karakteristična LED svijetla s prednje i stražnje strane djelo su dizajnera Stefana Bolisa, a izgledom uvelike podsjećaju na Renault Talisman. Impozantna prednja rešetka u kombinaciji s dizajnerskim svijetlima daju elegantan izgled sa sportskim duhom.

Ova sličnost s ostalim aktualnim modelima prenesena je i u unutrašnjost vozila koja nas je oduševila. Kad sjednete za upravljač automobila prvo što će vas impresionirati je 7-inčni ekran koji se nalazi na mjestu gdje biste očekivali analogni brzinomjer. Ovaj ekran je moguće u potpunosti prilagoditi željama i potrebama vozača. Sredinom kokpita dominira 8,7 inčni zaslon na dodir preko kojeg upravljate R-LINK multimedijskim sustavom koji je ponos i dika francuskog proizvođača, a nama se svidio zbog svoje jednostavnosti. Ispod zaslona nalaze se i kontrole za dvozonsku klimu i prečaci za podešavanje koji su izvedeni preko tipki osjetljivih na dodir, što nam se činilo kao zgodan dodatak no nakon korištenja na njima ostaju otisci prstiju.

Gornja površina kokpita prekrivena je mekom gumiranom plastikom koja daje dojam kvalitete. Ostatak unutrašnjosti izveden je u običnoj plastici koja se lijepo paše uz dizajn interijera. Kao i vani, rasvjeta u unutrašnjosti izvedena je vrlo kvalitetno pa uz vozača svaki od putnika ima kontrolu nad svojom nadglavnom rasvjetom, a zgodni su i svijetleći dodaci u vratima koji mijenjaju boju s obzirom na postavke boja središnjeg ekrana ili pak prema željama korisnika. Mjesta za sve u vozilu ima dovoljno, pa tako ni dvometraši neće imati problema s prostorom. Prtljažnik je obujma 434 litre što bi trebalo biti dovoljno za primjerice prtljagu koju obitelj vozi na put. Zaobljena prednja sjedala pružaju sjajnu potporu i omogućavaju uživanje u vožnjama na duge relacije.

Nova tehnologija MULTI-SENSE daje vozaču na odabir pet profila koji mijenjaju odziv i buku motora, unutrašnje osvjetljenje i prikaz na manjem ekranu.

Impresionirao nas je i adaptivni tempomat koji pri brzinama između 50 i 140 kilometar na sat prilagođava brzinu vozilu ispred te održava siguran razmak. Uz aktivno kočenje smanjuje se opasnost od sudara, vozilo će samo, ako procjeni da postoji opasnost od sudara, obavijestiti vozača vizualnim i zvučnim signalima, a ako neće biti reakcije samo zakočiti.

U Intens paket opreme uključeni su i senzori za kišu, učitavanje znakova, automatska LED svijetla, Hands-free uređaj, elektronska ručna kočnica, šest zračnih jastuka i ostali detalji koji su obično sastavni dio najskupljih paketa kod drugih proizvođača.

Srce ovog automobila je 1.5 dCi dizelski motor koji je uz šesterostupanjski mjenjač izrazito dinamičan i ugodan za vožnju. Iako mu je maksimalna brzina nešto viša od 180 kilometara na sat automobil vrlo lako ubrzava između stupnjeva, što je bitno kod pretjecanja. Prosječna potrošnja u gradskoj vožnji na testu bila je nešto više od 6,5 litara, dok na otvorenoj cesti proizvođač garantira nisku potrošnju i do 3,4 litre. Prosječna emisija CO2 od 95 g/km dobro utječe na cijenu vozila.

Sudeći prema uspjehu prijašnjih modela novog Méganea čeka svijetla prodajna budućnost, a testni model s Intense paketom opreme svakako preporučujemo.

Tekst/Foto: Matija Gudlin

Napisano 25.11.2016.
3 3

Komentirajte članak


Komentiraj

Nema komentara