Test Novi – Mazda3 Sport CD116 CE

Na testu smo imali Sport izvedbu nove Mazde3 sa 116 KS snažnim dizelskim agregatom.

Mazda3 SportMazda3 je kompaktni automobil uveden u ponudu za modelsku godinu 2004., mijenjajući tada popularnu 323-ku. Druga generacija modela predstavljena je 2008. godine na Los Angeles Auto Showu (limuzina) te na Bologna Auto Showu (hatchback).

Već na prvi pogled ovaj model otkriva svoj dinamičan karakter. Tu sve vrvi od već dokazanih i poboljšanih značajki u sportskom vozačkom okruženju. Automobil i performanse podešeni su za udobnost, smanjenje potrošnje goriva i sigurnost.

Mazda3 SportSportski vanjski dizajn nove Mazde3 Sport nudi skladnu vizualnu cjelinu koja se nadovezuje na dotjeranu unutrašnjost modela. Prednji branik i rešetka novog stila ujedinjuju aerodinamične značajke, dok redizajnirani aluminijski naplatci bez problema kombiniraju sofisticiranost i učinkovitost.

Usmjerenost na funkcionalnu ljepotu očituje se i u unutrašnjosti automobila. Putnički prostor testiranog modela je praktičan, učinkovit i atraktivan, a usmjeren je ka vozaču. Instrumenti i zasloni s informacijama optimizirani su za jednostavno korištenje. Odgovarajuća pozicija za vožnju brzo se nalazi. Mjesta ima dovoljno i sprijeda i straga. Sprijeda su vozaču i suvozaču na raspolaganju udobna sjedala sa dobrim bočnim osloncem, dok je stražnja klupa predviđena za tri osobe. Ukoliko se iza smjeste tri odrasle osobe dolazi do manjka prostora za koljena, no to neće biti problem ukoliko jednu osobu zamijenite djetetom. Mazda3 SportPrtljažni prostor dovoljno je velik za ovu klasu vozila, a sa zapreminom od 340 litara možemo ga smjestiti u donju polovicu klase. Valja i napomenuti kako je Mazda3 krajem prošle godine dobila maksimalnih 5 zvjezdica za sigurnost od strane EuroNCAP-a.

Testirana je Mazda3 Sport bila opremljena odličnim 1.6-litrenim dizelskim agregatom. Ovaj je motor plod suradnje PSA grupacije sa Fordom, a u Mazdi se našla dorađena izvedba koja razvija 116 KS umjesto izvornih 109. U vožnji se navedena snaga sa 270 Nm okretnog momenta pokazala dovoljnim za dinamičnu vožnju. Iako se radi o dizelašu, ovaj se motor voli vrtjeti, što znači manje brige prilikom pretjecanja. Dovoljno snage ima od 1.800 pa sve do 4.500 okretaja. Tu je i izvanredni 6-stupanjski ručni mjenjač kojem su brzine savršeno podešene što potvrđuje mogućnost brze i agresivne vožnje uz nisku potrošnju skupocjenog goriva. Na testu smo izmjerili prosječnu potrošnju od svega 6,0 litra na 100 prijeđenih kilometara.

Mazda3 SportSame vozne osobine i dalje su besprijekorne. Mazda je u reklamama obećavala „dinamičan osjećaj vožnje koji Mazdu3 izdvaja iz skupine“, a u praksi se to i ostvarilo. Vozač može voziti opuštenije jer se za sigurno putovanje brine kvalitetan ovjes i snažne kočnice koje ne pokazuju umor niti nakon više uzastopnih kočenja.

Sve u svemu, Mazda3 Sport i dalje oduševljava. Iako je na tržištu dosta dugo, Japanci su ovaj model napravili dovoljno dobro da se može mjeriti i sa novim modelima koji su došli tek nedavno na tržište. Meni osobno najbolje su „sjele“ performanse i vozne osobine koji ovaj automobil pretvaraju u iz obiteljskog prijevoznog sredstva u sportski automobil. Osnovna Mazda3 Sport dostupna je od 127.490 kn, dok ćete za model kao što je bio testirani morati izdvojiti nešto više – 152.000 kn. Kompletan cjenik pogledajte ovdje. I za kraj zahvaljujemo generalnom zastupniku Mazda vozila za Hrvatsko tržište, tvrtki Mazda Motor Croatia d.o.o. na ustupljenom test vozilu.

Tehnički podaci - Mazda3 Sport CD116 CE

Test novi: Mazda3 Sport CD116 CE
Motor 4-cilindrični dizelski motor, 16 ventila, dva bregasta vratila u glavi, ugrađen sprijeda, tubropunjač
Obujam (ccm) Snaga (KW/KS @ o/min) Okretni Moment (Nm @ o/min)
1.560 85/116 @ 3.600 270/1.750
Prijenos Pogonski kotači Mjenjač
Prednji 6 stupnjeva, ručni
Kočnice sprijeda samoventilirani diskovi 278mm, straga diskovi 265mm
Pomoćni sustavi ABS + TCS + EBD + DSC
Kotači 205/50 R17
Dimenzije Širina (mm) Dužina (mm) Visina (mm)
1.755 4.460 1.470
Međuosovinski razmak (mm)

Prtljažnik (l) (max)

Spremnik goriva (l)
2.640 340 55
Mase Masa praznog vozila (kg) Nosivost (kg)
1.243 587
Performanse i potrošnja Maksimalna brzina (km/h) Ubrzanje 0-100km/h
186 11s
Grad Otvorena Kombinirano
5.2 3.8 4.3
Potrošnja na testu 6l/100km
Napisano 21.03.2012.
49 6

Komentirajte članak


Komentiraj

PS: prije 3 dana sam kupio tu cd116 za 141000kn. Auto mete konkurenciju...čak i hondu, a 5 cm duži od bmw3 :)
Autor: neregistriran | 03.08.2012. | Sviđa mi se (7) | Sviđa mi se (7)
Malo su nemarni: Motor ima jednu bregastu i 8 ventila a ne dvije i 16v kao što je gore navedeno i ne rikava na 150000 kao stari fordov
Autor: neregistriran | 03.08.2012. | Sviđa mi se (7) | Sviđa mi se (7)
Dotjeruje ga jedan, onda ak ne valja ga drugi dotjeruje to tak ide hehe
Autor: neregistriran | 10.04.2012. | Sviđa mi se (14) | Sviđa mi se (13)
Pardon , mislio sam da svak dotjeruje po svojoj zelji taj motor .
Autor: neregistriran | 09.04.2012. | Sviđa mi se (15) | Sviđa mi se (11)
Šta sad tebi nije jasno, pa čovjek ti je lijepo rekao dolje da ga je sad mazda dotjerala i da sad valja u bilo kojem modelu, a staroga je ford zeznuo
Autor: neregistriran | 09.04.2012. | Sviđa mi se (15) | Sviđa mi se (13)
Pa sad je i od forda na 115 ks .. Znaci u forda ne valja a u mazde valja ?
Autor: neregistriran | 09.04.2012. | Sviđa mi se (13) | Sviđa mi se (15)
ovaj sada je super kada ga je mazda dotjerala, ali stari sa 16v i 110 konja je bio prava katastrofa by ford
Autor: neregistriran | 08.04.2012. | Sviđa mi se (15) | Sviđa mi se (14)
To je po meni jedan od najboljih "malih" dizelskih motora. Koriste ga i Ford, PSA i Volvo.
Autor: neregistriran | 07.04.2012. | Sviđa mi se (15) | Sviđa mi se (15)
Al je ovaj motor loš? (1.6 cd116)
Autor: neregistriran | 07.04.2012. | Sviđa mi se (14) | Sviđa mi se (22)
giulietta je kanta prema ovom autu, ovo je u vrhu klase i straga ima dosta mjesta osim ako nisi neki mamlaz
Autor: neregistriran | 31.03.2012. | Sviđa mi se (16) | Sviđa mi se (17)
Auto je otraga tijesan i ne mogu se udobno smjestiti odrasle osobe, samo djeca. Sve ostalo je OK.
Autor: neregistriran | 30.03.2012. | Sviđa mi se (12) | Sviđa mi se (19)
najbolji design u klasi uz bok giulietti
Autor: neregistriran | 29.03.2012. | Sviđa mi se (16) | Sviđa mi se (16)
odličan auto dečki, za svaku preporuku
Autor: neregistriran | 29.03.2012. | Sviđa mi se (21) | Sviđa mi se (14)
Meni osobno jedan od najdražih automobila. Ova izvedba sa 18 inčnim felgama, ali moraju biti one sa više krakova i po mogućnosti tamne.
Autor: neregistriran | 22.03.2012. | Sviđa mi se (32) | Sviđa mi se (14)
odličan auto, vjerojatno najkvalitetniji u klasi, ali ne sa ovom mašinom
Autor: neregistriran | 22.03.2012. | Sviđa mi se (18) | Sviđa mi se (14)