Test Novi - Citroen C4 1.6 HDI Seduction

Testirali smo najprodavaniju izvedbu novog Citroena C4 - Seduction model sa 1.6-litrenim dizelskim motorom.

Citroen C4Na današnjem tržištu kupci su veoma zahtjevni - svatko traži nešto baš za sebe, idealno pogođen automobil koji odgovara baš nama. Posljedica toga su raznorazne segmentacije, popunjavanje sitnih niša i stvaranje novih modela i oblika iz dana u dan, iz mjeseca u mjesec. Takvi automobili imaju svojih čari, no većina novih oblika s razlogom nije ranije zamišljena - moderni zahtjevi na dizajnere dovode do brojnih kompromisa nad kojima smo spremni zatvoriti oči čisto kako bismo bili malo drugačiji.

Citroen je oduvijek poznat po svojim dizajnerskim izletima te je na tome izgradio velik broj ljubitelja. U posljednje je vrijeme njihova ludost privremeno zagušena, no izlazi na površinu kroz spektakularne DS koncepte koji uz blage izmjene voze ulicama. Ima li standardni, pripitomljeni C4 šanse pokraj dizajnerskih egzibicija DS serije? Po našem mišljenju - itekako, a objasnit ću i zašto.

Citroen C4Podjelom praktički jednog automobila u dvije zasebne trake Citroen će vjerojatno zadržati kupce željne francuskog dizajna uz DS4, no ovako pripitomljeni, njemačko proračunati C4 privući će nešto ozbiljniju klijentelu. On je atraktivan, ali nije automobil koji vrišti za svakim pogledom na cesti što osobno smatram prednošću. No, dosta o dizajnu, svatko neka procjeni sviđa li mu se automobil ili ne, stoga sjednimo za volan.

Prvo što ćete primijetiti odmah po otvaranju vrata su sjedala koja bez previše razmišljanja mogu deklarirati kao najljepša u klasi. Izraženi bočni oslonci i lijepi motivi tjeraju vas da isprobate kako je sjediti u njima. I kad sjednete, ugodna priča se nastavlja - sjedala su vrlo udobna i pružaju odlične oslonce u svim smjerovima, čak i ako ste nešto većih dimenzija. Cijeli kokpit izrađen je od kvalitetne gumirane plastike koja garantirano neće proizvoditi zvukove ni nakon više godina korištenja, a za pohvalu je i sam dizajn svih elemenata kokpita. Citroen C4 - interijerMožda zvuči smiješno, ali zbilja imate osjećaj kako je netko dizajnirao svaku pojedinačnu tipku deset puta, da su razmišljali o njoj i kako netko tamo brine kakav će biti osjećaj kada ju vozač pritisne, kada okrene prekidač ili pomakne ručicu. Ukratko - dojam u interijeru je odlična kvaliteta, ergonomija i dizajn za svaku pohvalu. Malu primjedbu uputio bih većoj rupi nasred kokpita, tj. pri vrhu središnje konzole gdje je ostavljen prostor za veliki ekran, no uz doplatu se i to lako riješi. :) Također osobno nisam ljubitelj digitalnih pokazivača svih podataka o automobilu preko ekrana, jednostavno preferiram kazaljke, no to je ionako subjektivno.

Okrenimo ključ, pod poklopcem motora pali se 1.6-litreni HDi agregat sa 92 konjske snage i 230 Nm okretnog momenta koji do stotke juri za oko 12 sekundi, sve do maksimalnih 180 km/h. Ne zvuči previše obećavajuće, no u praksi je sasvim dovoljno. Motor se bez problema nosi sa 1.205 kg teškim automobilom, a pritom je vrlo štedljiv - svega 6,4 litre na 100 kilometara prosječne potrošnje za svaku je pohvalu. Ono što izdvaja C4 od konkurencije je naravno tipična francuska udobnost - putnici koji su se imali prilike voziti sa mnom redom su hvalili koliko je automobil tih i miran na cesti. Očekivao sam automobil koji pliva cestom, ali udobnost nije postavljena puno ispred voznih osobina. Citroen C4Auto se naginje, ali nema više onog neugodnog osjećaja potpune nepovezanosti sa cestom. Prigovor voznim osobinama ide na račun autoputa gdje bi možda nešto malo više snage dobro došlo kao i šesta brzina, no tek kada izađete izvan zakonskih ograničenja.

Zaključimo - novi C4 napravio je veliki korak unaprijed u svakom pogledu i oštro pokazuje zube njemačkoj premium konkurenciji po znatno povoljnijoj cijeni. Sveprisutan osjećaj kvalitete i vrlo dobre vozne osobine zajedno daju jedan od onih automobila kojeg zbilja mogu svakome preporučiti bez bojazni da neće biti zadovoljan. Na kraju ispada kako sam ga u ovih 5 odlomaka samo hvalio, no zbilja sam ostao iznenađen ovim automobilom. Ako kupujete automobil u ovoj klasi, svakako isprobajte C4.

Citroen C4Novi Citroen C4 dostupan je s tri razine opremljenosti na hrvatskom tržištu: Attraction, Seduction i Exclusive. Opremljen je i ekološkim i ekonomičnim Euro V motorima. U ponudi su 4 dizelska HDi motora (HDi 90, HDi 110, e-HDi 110 Airdream i HDi 150) te 3 benzinska agregata (VTi 95, VTi 120 i THP 155). Testirani model došao je sa 1.6-litrenim HDi dizelskim motorom i Seduction paketom opreme te tako opremljen košta 120.671 kn.

ATTRACTION u serijskoj opremi nudi 6 zračnih jastuka, ABS + AFU, regulator/limitator brzine, klima uređaj, električne i grijane vanjske retrovizore, prednje električne podizače stakala, prednje i stražnje odbojnike u boji karoserije, preklopivu stražnju klupu 2/3-1/3, pripremu za radio sa 6 zvučnika, ukrasne poklopce kotača 15" Tampa i dr.

Citroen C4Oprema SEDUCTION uključuje opremu Attraction + ESP, putno računalo, radio CD MP3, svjetla za maglu s bočnim osvjetljenjem, upravljač presvučen kožom, ukrasne poklopce kotača 16" Atlanta, srednji naslon za ruke sprijeda, stražnje električne podizače stakala i dr.

Razina opreme EXCLUSIVE uključuje opremu SEDUCTION + automatsku električnu parkirnu kočnicu, automatski klima uređaj, automatsko paljenje svjetala, USB Box + BlueTooth, pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, regulator/limitator brzine na programiranje, mjerenje raspoloživog mjesta za parkiranje, naplatke od lagane legure 16" Boston, prednja sjedala s funkcijom masaže leđa (lumbalno), dodatno zatamnjena stražnja bočna i stražnje staklo, prednje automatske brisače, unutarnji elektrokromni retrovizor, unutrašnjost od kože i tkanine, utičnicu 230 V i dr.

Tu je i specijalna serija Medveščak koja objedinjuje svu opremu koju trebate po najboljoj cijeni. Više o akciji pogledajte ovdje.

I za kraj zahvaljujemo generalnom zastupniku Citroena za hrvatsko tržište, tvrtki CITROEN HRVATSKA d.o.o. na ustupljenom test vozilu.

-Test Novi – Citroen C4 e-HDi 110 Airdream Exclusive-

-Test Novi – Citroen C4 e-HDi 110 Airdream Exclusive (2)-

Tehnički podaci - Citroen C4 1.6 HDi Sediction

Test Novi: Citroen C4 1.6 HDi Seduction
Motor 4-cilindrični redni diesel, postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail, 1 turbopunjač, međuhladnjak, Euro 5
Obujam (ccm) Snaga (KW/KS @ o/min) Okretni Moment (Nm @ o/min)
1.560 68/92 @ 4.000
230@1.750
Prijenos Pogonski kotači Mjenjač
Prednji
5 stupnjeva, ručni
Kočnice Sprijeda samoventilirani disk 266 mm, straga puni disk 249 mm
Pomoćni sustavi ABS + EBA + EBD+ ESP
Kotači 205/55 R16
Dimenzije Širina (mm) Dužina (mm) Visina (mm)
1.789 4.329 1.489
Međuosovinski razmak (mm)

Prtljažnik (l) (max)

Spremnik goriva (l)
2.608 408 (1.183)
60
Mase Masa praznog vozila (kg) Nosivost (kg)
1.205 585
Performanse i potrošnja Maksimalna brzina (km/h) Ubrzanje 0-100km/h
180 12.9s
Grad Otvorena Kombinirano
5,2 3,6 4,2
Potrošnja na testu 6,4l/100km
Napisano 17.03.2012.
46 28

Komentirajte članak


Komentiraj

Dolazi ovaj tjedan... isti takav!!! ;)))))
Autor: neregistriran | 25.09.2012. | Sviđa mi se (8) | Sviđa mi se (7)
čista konfekcija
Autor: neregistriran | 19.03.2012. | Sviđa mi se (24) | Sviđa mi se (25)
Prekrasan!
Autor: neregistriran | 19.03.2012. | Sviđa mi se (25) | Sviđa mi se (17)