TEST NOVI - Honda Jazz 1.3 i-VTEC Comfort ADAS

Honda Jazz 1.3 i-VTEC Comfort ADAS

Njegov je prethodnik možda bio ispred svog vremena, najviše ga je kupovala starija populacija lojalna proizvođaču dok su ga mladi izbjegavali zbog manjka atraktivnosti. U želji da mu popravi reputaciju japanska Honda odlučila je redizajnirati Jazz i učiniti ga privlačnijim širim masama.

Promjenom dimenzija karoserije povečao se i komfor koji iz niže klase prelazi na razinu kompaktne. Dužina je sada 3955m dok je kod prethodnika bila 3900mm, visina od 1550 i širina od 1695 zadržana je. Glavna prednost ovog automobila nad konkurencijom je praktičnost. Stražnja sjedala sklopiva su u više pozicija i omogućavaju na jednostavan način povećanje obujma prtljažnika. Ovaj sustav preklapanja Honda je nazvala „Magic seat“ i uistinu je vrijedan svake pohvale. Obujam prtljažnika je 354 litre odnosno 1314 litara kada se sjedala preklope. Ovo je daleko više nego kod primjerice VW Pola ili čak Golfa. 


Honda Jazz 1.3 - InteriorKokpit je funkcionalan i bez pretjeranog dotjerivanja. Korišteni su kvalitetni materijali i sve zajedno vrlo je dobro posloženo, buka u kabini dobro je prigušena. Same kontrole, volan i mjenjač, prilagođeni su gradskoj vožnji. Položaj vozača je blago uzdignut, isto kao i mjenjača, a kontrole na ventilaciji/klimi aktivirane su na dodir – izbačeni su klasični prekidači. Ono što iznenađuje je broj mogućih držača za čaše – čak 9. Zvučni sustav sastoji se od šest zvučnika, dostupna su dva USB priključka i jedan HDMI priključak. Multimedijalnim sustavom upravlja se preko 7 inčnog ekrana osjetljivog na dodir čiji kontrast na direktnom suncu postaje nešto lošiji no sve u svemu ima prolaznu ocjenu. Uz standardne mogućnosti poput FM radija dostupan je i Internet preglednik. Uz stražnju kameru parkiranje olakšavaju i velike staklene površine. Detalji na stražnjim svjetlima, udubine i izbočenja, te velik spojler doprinose atraktivnom izgledu vozila. 

Kod nižih okretaja benzinski motor se doima pomalo tromim, a njegova prava snaga vidljiva je tek na nešto viši okretajima kada se pretvara u pravu zvjerku. S 102 konjske snage do stotke se stiže za 11,2s a maksimalna brzina je 190km/h. Osjećaj motora u vožnji više je prilagođen međugradskim relacijama i autocesti, no njegov precizan mjenjač i dugi hod brzina ipak omogućuju ugodnu gradsku vožnju. S međuosovinskim razmakom od 2530mm vozilo je stabilno na cesti i s lakoćom ulazi u oštrije zavoje. Potrošnja ovog benzinskog četverocilindraša na testu je iznosila 5,5l u prosjeku.

Cijena osnovnog benzinca je nešto preko 120 tisuća kuna, dakle radi se o nešto većoj cijeni čije opravdanje se traži najviše u praktičnosti ali i voznim osobinama. Atraktivniji izgled od prethodnika zasigurno će mu pomoći kod mlađe publike.

 

Test vozilo: Honda Jazz 1.3 i-VTEC Comfort ADAS 
Motor
 Tip motora: Benzinski DOHC
 Broj cilindara / ventila benzinskog motora: 4 / 4
 
Obujam (ccm) Snaga (KW/KS @ o/min) Okretni Moment (Nm @ o/min)
1.317 75/102@ 6000 123/5000
Prijenos Pogonski kotači Mjenjač
Prednji 6 stupnjeva, ručni 
Kočnice Samoventilirajući diskovi 265mm
Pomoćni sustavi ABS + EBD + BAS + TCS + ESP
Kotači 185/60 R15 84H
Dimenzije Širina (mm) Dužina (mm) Visina (mm)
1694 3995 1550
Međuosovinski razmak (mm)

Prtljažnik (l) (max)

Spremnik goriva (l)
2530 354 / 1.314 40
Mase Masa praznog vozila (kg) Nosivost (kg)
1.070 520
Performanse i potrošnja Maksimalna brzina (km/h) Ubrzanje 0-100km/h
190 11,2s
Grad Otvorena Kombinirano
6,1 4,3 5
Potrošnja na testu

5,5/100km


Matija Gudlin

Napisano 11.01.2016.
3 3

Komentirajte članak


Komentiraj

Nema komentara