Testirali smo: Dacia Dokker Stepway

Dacia Dokker Stepway

Dacia je proširila svoju popularnu verziju Stepway na kombi Dokker i Loggy. Testirali smo Dokker Stepway sa turbo benzinskim motorom od 115 konjskh snaga i punom dodatnom opremom.

Iako je dobrim dijelom zasnovan na mehaničkoj platformi Kangooa prve generacije auto je vrlo simpatičan, beskrajno upotrebljiv i nudi odličan odnos uloženoga i dobivenog.

Dokker stepway test verzija ima dodatne spojlere, zaštite donjeg dijela vozila od kromiranog materijala, proširene blatobrane obrubljene plastičnim lajsnama, naplatake od 16 inča i krovne nosače. Ovim dodacima i drugim sitnim detaljima stvoren je automobil namjenjen mlađoj i "urbanoj" populaciji koja želi "cool" automobil a ne standardno obiteljsko vozilo.

Primijetili smo veliku znatiželju prolaznika na ulici koja nam je prilikom testiranja uveliko pomogla da procijenimo koliko je prihvaćen Dacijin stil.

Stepway nije povišen u odnosu na standardnu verziju, automobil ima vrlo prostranu kabinu i veliki prtljažnik zbog toga što je međuosovinski razmak prilično dugačak.

Dizajn interijera je sličan kao u ostalim novim Daciama, ali s puno više praktičnih pretinaca, kao primjerice na vrhu komandne table. U odnosu na klasične varijante Stepway ima posebne presvlake s izvezenim nazivom u plavoj boji, istoj kao i lajsne oko otvora klima uređaja i instrumenata.

Klizna vrata su zgodna kada se parkirate na uskim parking mjestima tako da ne morate brinuti kako prići recimo dječjom sjedalici ili da ćete slučajno zakačiti auto parkiran do vas.

Očekivano, plastika u interijeru je tvrda, bez tapecirunga čak i u vratima. Kvaliteta završne obrade je osrednja.

Na stražnjim sjedištima mogu komotno sjediti tri odrasle osobe. Položaj vozača je dosta visok. Sjedišta imaju kratke površine i ne drže tijelo previše dobro. Ipak moramo spomenuti da položaj sjedišta i nakon dužeg putovanja ne umara.

Dacia je opremljena i ECO modom. Aktiviranjem mijenjaju se postavke motora i tako štedi gorivo. Tipke za otvaranje prozora su smještene u vratima. Komande klime su prepoznatljive, ali su nas zato instrumenti jako iznenadili. Truba se tradicionalno aktivira pritiskom ručice žmigavaca.

Dokker se pokazao kao vrlo pristupačan auto za vožnju i svakodnevno korištenje. Kompletna utegnutost automobila je također neočekivana, kao i agilnost u vožnji, gotovo kao da se ne radi o obiteljskom karavanu - kombiju.

Moramo priznati da je najjači dojam na nas ostavio 1,2 turbo-benzinski motor sa 115 KS, kojim ne samo da se ne osjećate inferiorno u odnosu na ostale nove automobile, već odmah stječete ogromno samopouzdanje i povjerenje u automobil. Neće vas ostaviti bez snage, a snažna međuubrzanja ćete itekako koristiti s osmijehom na licu. Maksimalna snaga se postiže pri dizelaških 4500 o/min, tako vas motor vrlo brzo iznenadi svojim maksimumom, bez potrebe za maltretiranjem na visokim okretajima. Pri normalnoj upotrebi, a to znači kada ne pritiskate papučicu gasa do kraja, motor je vrlo elastičan i uglađen, s jedva primjetnom turbo-rupom. Međutim, ako od motora zahtijevate maksimalne performanse, itekako ćete morati voditi računa o okretajima motora. Naime, ispod 2.500 o/min on je prilično trom i sporo reagira na gas.

Snažan motor nas je mamio da vozimo nešto dinamičnije, što se donekle odrazilo na potrošnju. Prosjek testa je iznosio 8,5 lit. benzina na 100 pređenih kilometara. Na auto-putu, pri 120 km/h trenutna potrošnja iznosi 7,5 litara, dok je na otvorenoj magistrali moguće spustiti prosjek na do 5,5 litara što je odličan rezultat za automobil ovih gabarita.

Dodaci kao što su klima uređaj, alu felge od 16''i krovni nosači, kao i brojni ukrasi na karoseriji i u kabini krase ovaj model. Cijena turbo-benzinca iznosi 12.700 eura, 400 eura manje od najbogatije opremljenog standardnog "Dokkera".
Međutim, ako želite vaš Stepway dotjerate do razine koju vidite na našim fotografijama, morat ćete posegnuti dublje u džep. Za svu opremu treba doplatiti 550 eura što uključuje navigaciju s kartama, komande na volanu...

Paket "plus" donosi podešavanje volana i vozačevog sjedala po visini, kao i lijeva klizna vrata te je za navedeno potrebno izdvojiti oko 400 eura.

Tempomat se doplaćuje 150 eura, a stražnji parking senzori dodatnih 210 eura. Putno računalo košta 50 eura, a za metalik boju treba dodati 400 eura. Kada se podvuče crta, automobil koji smo vam prikazali stoji 14.460 eura.


Prtljažnik koji svaka obitelj može poželjeti.
Sa zapreminom od 700 litara, odnosno tri kubika ako se spuste zadnja sjedišta, ima gotovo identičnu zapreminu bunkera kao prethodna generacija Logana MCV, od kojeg ima kraće međuosovinski razmak za skoro 100 mm.
Ima vrlo dugačak prtljažnik od nevjerojatnih 1,16 metara.
Zadnja vrata su dvodijelna i mogu se otvarati pod kutem od 180 stupnjeva, tako da bez problema i viljuškar može utovariti euro paletu.

Dacia Dokker Stepway 1,2 TCe 115
Motor: zapremina 1198 ccm, snaga 84 kW (115 KS) pri 4500 o/min, maks. okretni moment 190 Nm pri 2000 o/min, mjenjač 5 brzina, ručni
Dimenzije: 4363/1751/1814 mm, međuosovinski razmak 2810 mm, prtljažnik 700/3000 l, spremnik goriva 50 l, masa 1205 kg, gume 195/55 R 16
Performanse: maksimalna brzina 180 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,7 s, potrošnja 5,4/6,1/7,2 l/100 km, emisija CO2 140 g/km

Oprema
Standard: ručni klima uređaj, centralna brava s daljinskom zaključavanjem. Svjetla za maglu napred i straga, krovni nosači, Stepway kozmetički dodaci, alu felge od 16''
Opcije: navigacijski uređaj, putno računalo, klizna lijeva stražnja vrata, stražnji parking senzori, metalik boja, tempomat, vozačevo sjedište i upravljač podesivi po visini.

Marko Košutić // Foto: Matija Gudlin

Napisano 25.03.2016.
3 3

Komentirajte članak


Komentiraj

Nema komentara