Testirali smo: Mazda 6 Revolution Top

Mazda 6

Mazdin model 6 koji je zamijenilo 626 prije nešto više od deset godina obiteljski je sedan kojeg ćete voziti s velikim osmjehom na licu. Osvježenog modernog dizajna iz određenih kuteva podsjeća na britanska vozila poput Jaguara. Kontrolna ploča redizajnirana je i stavljena u istu liniju s novom Mazdom 3 i CX-5.

Karakteristična krila dizajna KODO protežu se uzduž dna gornje rešetke u prednji dio s dubokim konturama. U središtu upadljive maske ističe se ljepši i elegantniji Mazdin znak. Prednja svjetla oštrih kutova podsjećaju na mačje oči, kreirajući ponosan i upečatljiv izraz. Elegantna karoserija oko njih daje dubinu, dok smjele vodoravne linije uzduž gornje rešetke naglašavaju osjećaj snage. Iznimno jarka LED svjetla osiguravaju jasan pregled ceste, automatski se uključuju i isključuju te omogućuju najbolju vidljivost u skladu s uvjetima u prometu. Sustav čak reagira na promjenu uvjeta usmjeravajući svjetlo tamo gdje je najpotrebnije omogućujući odličnu vidljivost i na veće udaljenosti. Oblik karoserije i njene konture pojačavaju dojam pokreta uzduž bočnih linija automobila. Tamniji odsjaj visokog sjaja daje upečatljiv izgled 19 inčnim alu naplacima. Elegantna stražnja svjetla pak stvaraju dubok dojam koji upotpunjuje dinamičnu estetiku, a kromirani okvir ih povezuje i sjedinjuje dojam.

Iako na prvi pogled vanjskim izgledom ne odskače previše od prethodne generacije japanski dizajneri i inženjeri u potpunosti su redizajnirali unutrašnjost vozila i stvorili vjerojatno najljepši kokpit i unutrašnjost u klasi. Sredinom kontrolne ploče dominira 7 inčni ekran osjetljiv na dodir koji na prvi pogled izgleda kao da se uvlači unutar ploče, no njegov položaj nije moguće promijeniti. Upravljanje multimedijom i navigacijom osim preko ekrana osjetljivog na dodir moguće je i uz pomoć velikog upravljačkog kotačića i nekoliko tipki koji se nalaze na samom centralnom tunelu između prednjih sjedala gdje je smještena i tipka za novu elektronička ručnu kočnicu. Materijali koji se koriste u unutrašnjosti su uglavnom koža, aluminij i plastika visoke kvalitete tako da je odmah na prvi pogled vidljivo da se radi o luksuznom vozilu u kojem ćete se osjećati ugodno.

Aktivni vozački zaslon koji je smješten ispred vozača prikazuje informacije o vožnji poput brzine, navigacijske upute i ostala važna upozorenja. Plastična površina na kojoj se ove informacije prikazuju automatski se podiže/spušta kad se vozilo upali. 

Dvozonski klima uređaj ima logički raspoređene upravljačke tipke i statusne ekrane na kojima su informacije vrlo čitkog i jasnog prikaza. Bose audio sustav od 12 zvučnika impresivne je kvalitete i jedan od najboljih u klasi. Sjedala imaju ugrađene grijače, bočni oslonci dobili su pojačanje, sva sjedala presvučena su vrlo kvalitetnim materijalom, a putnici na stražnjoj klupi mogu uživati u više nego dovoljno prostora.

U novu Mazdu 6 ugrađeni su i sigurnosni noviteti, odnosno cjelokupni arsenal i-ACTIVSENSE tehnoloških rješenja. Osim ALH adaptivnih LED svjetala tu su brojni novi sustavi poput BSM-a, sustava koji upozorava na vozila koja prilaze bočno ili straga. LAS upozorava na nenamjeran prelazak automobila iz trake i automatski ga vraća pri brzinama iznad 65 km/h. DAA prati vozačevo stanje i upozorava ga na pravodoban odmor od vožnje. SCBS F/R sustav je koji automatski koči u vožnji unaprijed ili unatrag ukoliko procijeni postojanje opasnosti od sudara. SBS je pak sustav koji prati cestu ispred i upozorava, ali i automatski koči ukoliko se automobil previše približi vozilu ispred.

Upravljač, koji je vrlo direktan, daje dojam da se radi o puno manjem vozilu, primjerice o Mazdi 3. U kombinaciji s 19 inčnim kotačima daje vrlo dobru stabilnost tako da s lakoćom možete ulaziti u najzahtjevnije zavoje. Ručni mjenjač sa šest brzina na testiranom vozilu daje dodatan osjećaj zaigranosti vrlo preciznim promjenama stupnja.

Odlični Mazdini motori nisu znatno mijenjani, a ponudu i dalje čine tri SKYACTIV-G benzinca snage 145, 165 i 192 KS, te SKYACTIV-D dizelaša snage 150 i 175 KS. Motore je moguće upariti sa šest stupanjskim ručnim ili automatskim mjenjačem. Svi motori imaju i već standardni start-stop sustav za štednju goriva, a neki dolaze i s i-ELOOP regenerativnim kočenjem. Dizelaši su dostupni i s AWD pogonom na sva četiri kotača koji uz pomoć 27 sofisticirana senzora nadzire uvjete na cesti i način vožnje te u djeliću sekunde snagu raspoređuje odgovarajućem paru kotača. Na taj se način ostvaruje optimalno prianjanje za podlogu u svim vremenskim uvjetima.

Cijena vozila kreće se od 190 000kn do oko 320 000 kuna s time da se kod potonje cijene radi o vrlo bogatoj opremi. Iako nije za svačiji džep Mazda 6 je izrasla u jedan od najpoželjnijih i najljepših automobila u klasi.ma  

Napisano 05.04.2016.
4 4

Komentirajte članak


Komentiraj

Nema komentara