Testirali smo: Toyota Avensis 2,0 D-4D

Toyota Avensis

Toyotini dizajneri napravili su vrhunsku limuzinu, obnovljenu verziju Avensisa koja nimalo ne podsjeća na predhodni model.

Avensis je u najmanju ruku izmjenjen do neprepoznatljivosti u najboljem smislu te riječi. Nimalo ne podsjeća na prethodni model te su sada ubačeni elementi agresivno-elegantnih linija.

Upravljač ugodno sjeda u ruke, materijali vrhunske kvalitete koje decentno dopunjuju umeci od plastike i umjetne kože. Uobičajeno Avensis je prostran, udoban za vožnju čak iznadprosječnoj osobi na stražnjoj klupi omogućava zadovoljavajuću udobnost i na duže relacije. Avensis je utegnut, čvrsto drži zavoje koje s lakoćom savladava te što je najupečatljivije, vozaču daje posebnu sigurnost pri vožnji.

Sjedala novog izgleda, udobna te uzdignjutih krajeva gdje ne dopuštaju klizanje tijela u zavoju.Lijepo izdizajnirana u različitim kombinacijama boja i materijala.

Posebnom opremom Avensis je skrenuo pažnju na sigurnost, pa od opreme Style kupac bez nadoplate može dobiti paket TSS (Toyota Safety Sense), koji u paketu ima uređaje za upozorenje izlaska iz vozne trake, čitanje prometnih znakova uz cestu i njihov prikaz na instrument ploči, automatsko paljenje i gašenje dugih svjetala ovisno o nailazećem vozilu i ono najvažnije - sustav upozorenja na opasnost od sudara te automatsko kočenje pri manjim brzinama do 80 km/h. Pomoć pri kretanju na uzbrdici, dodatno zatamnjena stražnja stakla i još puno korisne opreme što rezultira ugodnim za vožnju novog Avensisa. Izrazito nas je iznenadila dobra izolacija bude što dolazi iz motornog prostora koji je čak i pri višim okretajima vrlo prigušena.

Za motor su se pobrinuli inženjeri iz BMW-a. Bmw daje svoje 1,6 i 2,0-litrene dizelaše (112 i 143 KS). 2,0-litraš iz niza bavarskih modela kompaktne i srednje klase daje bolje performanse, nižu potrošnju i ekološki je bolji od starog Toyotinog 2,2-litrenog. Motor elegantno vuče iz brzine u brzinu uglađeno sa šestobrzinskim mjenjačem koji isto tako klizi precizno relativno kratkih hodovima.

Mjenjač je odlično uglađen, prvi i drugi stupanj su kraći te Avensisu daju posebnu živahnost u gradskoj svakodnevici, dok su peti i posebno šesti proračunati nešto dulje, kako bi potrošnja na otvorenim cestama bila što povoljnija. Na otvorenim dionicama tako smo postizali potrošnju oko 5 litara, a u gradu oko 7.

Naš zaključak je kako je novi Avensis potpuno nova, vrhunska limuzina koja je dala jednu novu dimenziju u automobilskoj industriji i postavila neke nove kriterije gradske, obiteljko-poslovne limuzine.

 

2.0 D-4D

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 995 ccm

Snaga 105 kW (143 KS) pri 4000/min

Moment 320 Nm pri 1750-2250/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 475 x 181 x 148 cm

Osovinski razmak 270 cm

Prtljažnik 510 litara

Gume 215/55 R 17, Michelin

Masa 1520 kg

Ispuh CO2 119 g/km

Brzina 205 km/h

0-100 km/h 9,5 sekundi

Potrošnja 6,0 l/100 km

Cijena 213.900 kuna

OPREMA STYLE

• 17'' alu-naplaci • zatamnjena stražnja stakla • diodna svjetla • parkirna kamera • multimedija s dodirnim zaslonom • paket aktivne sigurnosti (automatsko kočenje, čitanje znakova, automatski prilagodljiva svjetla, upozorenje na izlazak iz trake…) • tempomat • upravljač i mjenjač u koži • električni paket • automatska dvozonska klima • start/stop uređaj • pomoć pri kretanju na uzbrdici…

DOPLATE

• metalik lak • parkirni senzori • kromirani ukrasi • navigacija • umeci koža/alkantara • tepisi…Ukupno 28.540 kuna

S DOPLATAMA 242.440 KN

Marko Košutić // Foto: Matija Gudlin

Napisano 14.03.2016.
3 3

Komentirajte članak


Komentiraj

Nema komentara