PSA Peugeot Citroën i General Motors stvorili stratešku svjetsku Alijansu

PSA Peugeot Citroën i General Motors najavili su stvaranje strateške svjetske Alijanse.

Ova Alijansa doprinijet će rentabilnosti dvaju partnera i snažnom poboljšanju njihove konkurentnosti u Europi, udruživanjem snaga i stručnosti dviju kompanija. 

Alijansa se temelji na dva osnovna principa : dijeljenju platformi vozila, dijelova i modula i kreiranju joint-venturea za globalnu opskrbu za proizvode i usluge, u vrijednosti od 125 milijardi dolara godišnje. Svaka od tvrtki nastavit će s komercijalizacijom svojih vozila samostalno i konkurentno. 

Osim ovih, Alijansa ostavlja mogućnost proširenja suradnje i na druga područja aktivnosti.

PSA & GMU okviru ove Alijanse, PSA Peugeot Citroën trebao bi nastaviti s povećanjem kapitala za oko 1 milijardu eura, s pravom prvootkupa za dioničare Peugeot Citroëna, uz garanciju bankarskog sindikata i uz sudjelovanje familije Peugeot, kao potvrde povjerenja u uspjeh alijanse. Kao dio ovog dogovora, koji ne predviđa posebne provizije koje se odnose na vođenje PSA Peugeot Citroëna, General Motors ući će u kapital u visini od 7 %, čime će postati drugi dioničar PSA Peugeot Citroëna, nakon familije Peugeot.

« Ovo partnerstvo za naše dvije tvrtke predstavlja izvrsnu priliku », izjavio je Dan Akerson, predsjednik General Motorsa. Sinergije kreirane Alijansom, koje upotpunjuju programe svake od tvrtki, omogućit će General Motorsu osiguranje rentabilnosti u Europi na dugi period. »

Philipe Varin, predsjednik PSA Peugeot Citroëna, rekao je : « Ova Alijansa je ključan trenutak za naše dvije grupe, zahvaljujući velikom potencijalu razvoja. Uz jaku podršku našeg povijesnog dioničara i ulaskom novog prestižnog dioničara u kapital PSA Peugeot Citroëna, cijela tvrtka je mobilizirana da bi što brže iskoristila prednosti ove Alijanse. »

Prema uvjetima dogovora, PSA Peugeot Citroën i General Motors dijelit će neke platforme, module i dijelove na globalnom nivou, s ciljem povećanja proizvodnje, smanjenja troškova za razvoj novih tehnologija i emisije CO2 i povećanja efikasnosti. Dijeljenje platformi omogućit će dvjema grupama razvoj globalnih aplikacija, ali i provedbu niza europskih programa uz smanjene troškove.

U prvoj fazi, PSA Peugeot Citroën i General Motors fokusirat će se na male i srednje osobne automobile, monovolumene i crossovere. Nakon toga, dva partnera namjeravaju razviti novu platformu za vozila s niskom emisijom CO2. Prva vozila s ove platforme bit će komercijalizirana od 2016. godine.

Ova Alijansa podupire, ali ne zamjenjuje planove učinkovitosti svake od grupa, a koji se odnose na povrat rentabilnosti u Europi.

Dogovor će omogućiti PSA Peugeot Citroënu i General Motorsu da djeluju kao jedna globalna organizacija za kupnju prilikom nabavke sirovina, dijelova i usluga od dobavljača, koristeći u potpunosti prednosti zajedničke stručnosti, količina, platformi i standardiziranih dijelova. Solidnost metoda i organizacijske strukture General Motorsa u kombinaciji sa stručnosti PSA Peugeot Citroëna, značajno će povećati efikasnost operacija kupnje dviju tvrtki.

Uz to, Alijansa razmatra mogućnosti za daljnju suradnju, kao što su zajednička logistika i transport. General Motors namjerava uspostaviti stratešku, komercijalnu suradnju s Gefcom, podružnicom PSA Peugeot Citroëna, pri čemu bi Gefco osiguravao logističku podršku General Motorsu u Europi i Rusiji.

Vrijednost sinergija koje se očekuju od Alijanse, iznosi oko 2 milijarde dolara godišnje u periodu od pet godina. Sinergije će se odnositi na programe za nova vozila, s ograničenim profitom u prve dvije godine, koji bi se trebao jednako rasporediti na obje kompanije.

Alijansu će nadgledati odbor koji će činiti jednak broj zastupnika iz obje kompanije. Ona će biti uspostavljena kad se riješe određena pravna odobrenja.

Napisano 06.03.2012.
2 1

Komentirajte članak


Komentiraj

Nema komentara